пʼятниця, 29 травня 2020 р.

Засідання МО вчителів початкових класів. Звіт роботи за 2019-2020 н.р.

Сьогодні відбулося  п'яте  засідання методичного об'єднання вчителів початкових класів.
Тема засідання: Підсумки роботи методичного об’єднання.
-         Аналіз контрольних робіт за ІІ семестр учнів 3 – 4 класів. 
-         Звіт роботи шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2019 – 2020 н. р.
-         Обговорення пропозицій щодо планування роботи методичного об'єднання на новий навчальний рік. 

Звіт  методичного об’єднання 

вчителів початкових класів і вихователя ГПД 

за 2019-2020н.р.

Реформування освіти в умовах Нової української школи диктує сьогодні нові підходи до підготовки учнів початкової школи. Пріоритетним стає всебічний розвиток особистості дитини, оволодіння ключовими та предметними компетентностями, наскрізними вміннями, необхідними життєвими й соціальними навичками, що забезпечують її готовність до життя в демократичному й інформаційному суспільстві.

Учитель – основна дійова особа в реформуванні сучасної освіти. Змінюються орієнтири освіти – змінюється й сам учитель, змінюється мета і завдання його діяльності. Як зазначається у документах з реформування освіти нова школа потребує нового вчителя, який може стати агентом змін. Особливо актуальним це питання є у період діяльності, пов’язаної з реалізацією Концепції «Нова українська школа», підготовки та роботи вчителя в нових умовах.

    Методичне об’єднання вчителів початкових класів у 2019-2020 навчальному році працювало над проблемою: «Інноваційні технології в системі  роботи вчителя початкової школи – засіб творчого розвитку молодших школярів в умовах Нової української школи».

Робота методичного об’єднання була спрямована на підвищення професійної майстерності і розвиток творчої ініціативи вчителів, впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти; застосування в інноваційному навчанні інтерактивних технологій; створення умов для формування ключових компетентностей учнів, педагогів; інтеграцію у навчально-виховному процесі дітей з особливими потребами.

Для сучасної школи потрібні висококваліфіковані педагоги, які постійно шукають найефективніші шляхи і засоби навчання, володіють глибокими педагогічними знаннями, здатні до роботи в нових умовах. Вони повинні усвідомлювати свою соціальну відповідальність, бути об’єктом особистісного професійного зростання, вміти досягти нових професійних рівнів. З огляду на це вчителі мають постійно працювати над удосконаленням професійної компетентності.

Ефективним шляхом підвищення професійної майстерності вчителя є участь у різноманітних методичних заходах. Серед найпоширеніших форм методичної роботи є: семінари-практикуми, теоретичні семінари, аукціони методичних ідей, тренінги, співбесіди, консультації на актуальні теми, відкриті уроки, огляди новинок психолого-педагогічної та методичної літератури, круглі столи, майстер-класи, предметні тижні, методичні оперативки.

Протягом 2019-2020 навчального року відбулося 5 засідань методичного об’єднання:

•  Нова українська школа – новий  зміст освіти (серпень);

 Технологія проведення інтегрованих уроків в процесі організації  пізнавальної діяльності учнів (жовтень);

 Впровадження сучасних педагогічних технологій у навчально-виховний процес початкової школи (грудень);

 Шляхи поліпшення якості знань (березень);

• Підсумки роботи методичного об’єднання (травень).

Свою діяльність вчителі початкових класів спрямовують на пошук наукових новинок, на створення творчої атмосфери, модернізацію форм, методів та засобів навчання і виховання дітей, а головне – на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем та учнем.

         Протягом року члени МО брали активну участь у міських семінарах-практикумах, майстер-класах, тренінгах, які проводив КНЗ ЧОІПОПП ЧОР , де здійснювалася підготовка вчителів до роботи в умовах впровадження концепції «Нова українська школа» та нового Державного стандарту початкової освіти.

У школі педагогічної майстерності вчителі ділились досвідом роботи з проблемних питань, проводили консультування та майстер класи.       

           Колектив  вчителів початкових класів – творчий  колектив,  в якому працюють обдаровані учителі,  які мають високу науково-теоретичну  і  методичну підготовку,  досконало  володіють  сучасними  формами.  Кожного вчителя  хвилює питання, як зробити навчання цікавим. Кожен урок, проведений вчителями – це цікава  подорож з дітьми у світ науки, це і гра, і пізнання нового, і радість творчого пошуку. Особливо багато уваги вчителі приділяють посиленню ролі самостійної практичної і розумової пізнавальної  діяльності, розвитку навичок  самоконтролю в процесі цілеспрямованого пошуку знань. Застосовують ігрові  ситуації, головоломки, ребуси,  логічні задачі,  завдання  на кмітливість, здогадки,  тощо.   Робота кожного класовода  містить обов’язкові компоненти: участь родини; навчання дітей  з  урахуванням їхніх індивідуальних  можливостей; робота в групах; виховання  поведінки.

         Для підвищення рівня  ефективності сучасного уроку вчителі широко впроваджують у практику своєї роботи елементи педагогічного досвіду своїх шкільних колег, педагогів міста, області. Вони використовують інтерактивні технології навчання для формування компетентностей  як інтегрованого результату навчальної  діяльності. Вчителі початкових класів  володіють  і використовують у роботі проектні технології, технології  організації навчального співробітництва та інші форми  інноваційних  технологій.

        Сьогодні пріоритетним питанням є підвищення  кваліфікації педагогів, вдосконалення  їхньої майстерності, впровадження сучасних досягнень психолого-педагогічної науки та передового досвіду. 

Вчителі початкових класів активно долучились до програми з  підвищення кваліфікації педагогічних працівників: «Особливості  організації освітнього процесу у 1-му класі в умовах у провадження нового Державного стандарту початкової загальної  освіти». Всі педагоги отримали сертифікат, який дає право викладати в 1 класі Нової української школи. Підвищуючи  свій професіоналізм, вчителі  і далі продовжують навчання.

       Одним із шляхів підвищення професійної компетентності педагога є атестація, яку проходить  вчителі.

У 2019-2020 навчальному році, згідно з графіком атестації педагогічних працівників, атестацію проходили такі вчителі: Безносенко Л. М., Бондарь Л. І., Коротич К. В., Кравченко Л. В., Леус Л. В., Марієнко Л. М., Попова Л. М.. Члени атестаційної комісії вивчали  їхню роботу  упродовж атестаційного періоду. За підсумками атестації вчителі: Безносенко Л.М., Коротич К. В., Кравченко Л. В., Леус Л. В., Марієнко Л. М., Попова Л. М. підтвердили свої кваліфікаційні категорії та звання. Бондарь Л. І. було писвоєно педагогічне звання «старший вчитель».

 Пріоритетними методами підвищення професійної майстерності вчителя стають інтерактивні методи, які забезпечують практичне закріплення набутих знань, умінь і навичок. Сьогодні найбільш поширеними є такі методи активного навчання, як тренінги, навчальні групові дискусії, ділові ігри,  програмоване навчання. Вони сприяють формуванню ефективних навичок ділового спілкування, міжособистісної взаємодії і тим самим підвищують загальну компетентність вчителя.

Члени МО вчителів початкових класів протягом року приділяли увагу самоосвітній роботі, берали активну участь в онлайн-конференціях, вебінарах, тренінгах, де розглядалися важливі питання реформування освіти, розбудови Нової української школи.

На базі нашого ліцею№1 відбувся районний семінар - практикум для вчителів початкових класів, які працюють у НУШ,  із теми «Використання ігрових та діяльнісних методів навчання в початковій школі». Вчителі: Попова Л.М., Снігур Г.А., Гарнага О.О., Кравченко Л.В., Безносенко Л.М., Марієнко Л.М. отримали сертифікати.

Також на базі  ліцею №1 для вчителів початкових класів району відбувся семінар- практикум з предмету «Музичне мистецтво». 

Учителі опрацювали питання: концептуальні основи викладання інтегрованого курсу мистецтво в 1 класі на засадах Нової української школи; методично-дидактичні аспекти сприймання та аналізу творів мистецтв; вокально-хорова робота з учнями початкової школи в процесі інтеграції мистецтв та отримали сертифікати такі вчителі: Попова Л.М., Снігур Г.А., Гарнага О.О., Смолінська Т.О., Сухонос С.М., Бондарь Л.І., Марієнко Л.М..

Творча група  вчителів початкових класів: Безносенко Л.М., Марієнко Л.М., Леус Л.В., Бондарь Л.І., Шкворець Л.Д. підготували та провели міський семінар- практикум із теми « Формування ключових компетентностей в учнів початкових класів засобами інтерактивного навчання ».

Творча група  вчителів початкових класів: Попова Л.М., Смолінська Т. О., Кравченко Л. В., Коротич К. В., Сухонос С. М. підготували та провели міський

семінар-практикум із теми «Латеральне мислення як засіб фокусування на інноваційності ідей та можливості виходу з усталених схем мислення».

Згідно річного плану роботи школи та плану роботи МО були проведені позаурочні заходи, олімпіади, конкурси.

До Дня української писемності та мови, за традицією, вчителями початкових класів, були проведені такі заходи:

● У 2- В класі (вчитель Марієнко Л.М.) відбувся  мовознавчий квест «Мужай прекрасна, мово, серед прекрасних братніх мов! Цвіти над нами веселково, як мир, як щастя, як любов!»

●В цікавій формі пройшли ранкові зустрічі «Наша мова калинова»  в учнів 2-А ,

2- Б та 2-В класах.(Вчителі: Кравченко Л.В., Безносенко Л.М., Марієнко Л.М)

●Учні 1-А, 1-Б та 1-В класів провели уроки на тему: «Мандрівка в країну Грамотійко». (Вчителі: Попова Л.М., Снігур Г.А., Гарнага О.О.)

●Творча група вчителів початкових класів підготувала матеріали для проведення

 І етапу конкурсу знавців української мови імені П. Яцика для учнів 3-4 класів.

Згідно плану роботи методичного об’єднання, проведено конкурс знавців української мови ім. П. Яцика серед учнів 3- 4-х класів.

Переможцями ІІ етапу цього конкурсу стали такі  учні:

Путіліна Власта –  І місце, 3-Б клас, (вчитель Коротич К.В.);

Ісакова Вікторія – ІІІ місце, 3-В клас, (вчмтель Леус Л.В.);

Галочкін Богдан – ІІ місце, 4-Б клас, (вчитель Смолінська Т.О.);

Дурбанов Анатолій – ІІІ місце, 4-А клас, (вчитель Сухонос С.М.);

Грабова Надія –ІІІ місце, 4-В клас, (вчитель Бондарь Л.І.).

Протягом навчального року молодші школярі брали участь в різноманітних конкурсах.  Це:

●конкурс знавців рідної мови ім. П. Яцика;

●шкільні та районнні конкурси читців творів Т.Г. Шевченка;

Міжнародний математичний конкурс «Кенгуру»;

●Всеукраїнський природничий інтерактивний  конкурс«Колосок»;

●конкурс знавців англійської мови «Грінвіч»;

●Всеукраїнська українознавча гра "Соняшник ".

Учні показали хороші результати і отримали дипломи різного ступеня. З кожним роком зростає активність дітей до участі у різного роду конкурсах, де вони показують хороші результати. Це свідчить про те, що наші вчителі на правильному шляху: школа розвиває допитливість дітей, їх пізнавальну активність, тобто формує всебічно розвинену особистість молодшого школяра.

Крім того, протягом року вчителі та їх учні брали участь у заходах різного рівня:

 • Свято- змагання «Козацькі забави», учні 1-А, 2-А класів.

( Вчителі: Попова Л.М., Кравченко Л.В.);

 Спортивні змагання « Козацькі змагання», учні 4-А,4-Б класів.

Вчителі: Сухонос С.М., Смолінська Т.О.)

• Змагання «Козацькі забави» - 2-В, 2-Б класи.•

(Вчителі: Марієнко Л.М., Безносенко Л.М.)

• Спортивно- патріотична гра «Козацькими стежками» - І місце,

учні 4-В клас. (Вчитель Бондарь Л.І.)

•  Спортивні змагання « Козацькі змагання», 1-Б клас.

(Вчитель Снігур Г.А.)

• Свято «Ми – діти козацького роду», 1-В кл.,вчитель Гарнага О.О.;

• Свято «Осіннє диво», 3-В кл., вчитель Леус Л.В.;

•   Свято «Осінній ярмарок», 3-Б кл.,вчитель Коротич К.В.;

• Свято «Осінь золота», 1-Б та  4-В клас з виставою "Як гарбуз господиню вибирав"                     (вчителі: Снігур Г.А., Бондарь Л.І.);

 Свято «Золота та щедра осінь», 1-А кл.,вчитель Попова Л.М.;

• Свято до Дня збройних сил України, учні 3-А, 4-В класів ( Вчителі: Шмагайло І.С., Бондарь Л.І.);

• Свято «Андріївські вечорниці»-  учні 1-4 класів, ведучі свята  - учні 4-В класу;

• Свято  до Дня Святого Миколая, учні 1-4 класів;

 Свято «Новорічний карнавал», учні 1-4 класів.

Учні 2 – 4 класів брали участь у конкурсі- виставці малюнків: « Світ без насилля» та  «Щасливе дитинство»;

Для учнів 1-4 класів був проведений  Всеукраїнський урок пам’яті «Допоки пам’ять в серці не згасає» та «ІІ Всеукраїнський урок доброти».

   Учні початкових класів  брали участь у Всеукраїнська інтернет олімпіада з математики  та отримали такі місця:  Щекань Ярослав - ІІ місце, Грабова Надія - ІІ місце, Шевцова Аміна- ІІІ місце. (Вчитель Бондарь Л.І.)

Конкурс малюнків "Ліс- наше багатство".

 4-Б класу: Власенко Дмитро, Зачепа Ілля, Дем’яненко Артем  отримали  Грамоти  та  подарунки. (Вчитель Смолінська Т.О.);

  3-В класу: Ісакова Вікторія , Жиленко Ігор, Жалдак Ліза нагороджені Грамотами та подарунками.(Вчитель Леус Л.В)

4-В клас - Боачі Маріянагороджена Грамотою та отримала цінний приз.(Вчитель Бондарь Л.І.).

Обласний конкурс «Крок до зірок» із сценкою «Ярмарок»  - І місце, учениці 1-А класу: Суховой Неллі,  Прудка Аріна,  Калієвська Злата;

Кіяна Олександраучень 4-А класу, нагороджений  Дипломом Лауреата І ступеня обласного конкурсу  "Крок до зірок"  у номінації Театральне мистецтво.

 ХІ Міжнародний фестиваль – конкурс  дитячої та юнацької творчості  «Світ у твоїх долоньках», м. Київ , учениця 1-А класу – Прудка Аріна нагороджена  медаллю та  Диплом лауреата ІІІ премії.

Результати засвідчують, що з кожним роком зростає активність дітей до участі у різного роду конкурсах, де вони показують хороші результати і отримують дипломи різного ступеня. Це свідчення того, що наші вчителі на правильному шляху: школа розвиває допитливість дітей, їх пізнавальну активність, формує всебічно розвинену особистість молодшого школяра.

На  виставку ППТ  творча група вчителів початкових класів підготувала  методичний посібник «На шляху до креативності».

   Творча група учителів початкових класів підготувала електронний ресурс із теми «Кейс інтерактивних вправ з інформатики у 2 класі НУШ» - І місце.

До дня Соборності України вчителями та учнями були проведені такі заходи:

• Година спілкування "Україна - це ми" 2-Б, 2-В (вчителі: Безносенко Л.М., Марієнко Л.М.)

  • Свято ''Україна-соборна держава'' 3-А, 3-Б, 3-В, 4-А, 4-Б, 4-В класи  (Шмагайло І.С., Коротич К.В., Леус Л.В.,Сухонос С.М., Смолінська Т.О., Бондарь Л.І.)

 Учні 2-Б, 2-В класів (вчителі: Безносенко Л.М., Марієнко Л.М.) брали  участь у Всеукраїнському конкурсі "Слово до слова"  та були нагороджені дипломами;

 V Всеукраїнській інтернет-олімпіаді "На Урок" з української мови  і літератури та математики та були нагороджені дипломами.

Учні початкових класів брали активну участь у шкільному та міському конкурсах на кращого читця віршів Т.Г. Шевченка та були нагороджені  грамотами.

В ІІ семестрі в режимі дистанційного навчання відповідно до плану роботи МО проводилися онлайн засідання в сервісі ZOOM. Вчителі демонстрували використання у своїй роботі навичок володіння ІКТ: власних електронних продуктів – досвіду роботи, розробок уроків, демонстраційного матеріалу, використання готової електронної продукції в навчально-виховному процесі, які виставляли у блоги та  Viber групи.

 Вчителі початкових класів мають успіхи в опануванні сучасних онлайн-інструментів для дистанційного навчання, зокрема з використанням нових сервісів  ZOOM, у формуванні та використанні завдань для перевірки на сервісі LearningApps.org та створення тестів у Google формах.

В період карантину учні 1- 4 класів брали участь в інтернет- заходах:

• Акція «Одягни вишиванку, країно моя!» інтернет-конкурс: «Найкраще фото у вишиванці»

• Акція «Молодь пам’ятає дідів-прадідів». Учні з батьками викладали світлини, відеоролики, малювали малюнки на тему: « 75-ій річниці Перемоги у Другій світовій війні присвячується».

• Розміщували на блоги класів інформацію виховних бесід, які входили у виховний план МО та ліцею та інше.

Робота методичного об’єднання в 2019/2020 н.р. сприяла підвищенню наукового рівня вчителів: підготовка до засвоєння змісту нових програм та технологій їх реалізації; постійне ознайомлення з досягненнями психолого-педагогічних дисциплін і методик викладання; вивчення й втілення в шкільну практику педагогічного досвіду, творче використання перевірених рекомендацій: збагачення новими, прогресивними й досконалими методами та засобами навчання; постійне вдосконалення навичок самостійної роботи вчителя, надання йому кваліфікаційної допомоги як у питаннях теорії, так і в практичній діяльності, в підвищенні результативності їх педагогічної праці.

  В новому 2020 – 2021 н. р. методичнее  об'єднання вчителів початкових класів  буде працювать над науково-методичною темою: «Удосконалення методичної компетентності вчителя шляхом впровадження  інноваційних педагогічних технологій».

 












































































































Немає коментарів:

Дописати коментар