Для сучасної школи потрібні
висококваліфіковані педагоги, які постійно шукають найефективніші шляхи і
засоби навчання, володіють глибокими педагогічними знаннями. Вони повинні
усвідомлювати свою соціальну відповідальність, бути об’єктом особистісного
професійного зростання, вміти досягати нових професійних рівнів. З огляду на
це, учителі мають постійно працювати над удосконаленням професійної компетентності.
Колектив учителів початкових класів нашого закладу – творчий
колектив, який спрямовує свою діяльність на вдосконалення та
систематичне впровадження інноваційних педагогічних технологій.
Для забезпечення якісного впровадження нового Держстандарту початкової
освіти та вдосконалення педагогічної майстерності в школі створене методичне об’єднання
в складі 13 вчителів та 1вихователя ГПД.
Завданнями методичного об’єднання в 2023-2024 навчальному році були:
• упровадження
нового Державного стандарту початкової освіти;
• забезпечення своєчасного вивчення нормативних документів;
• використання
інноваційних технологій навчання для формування ключових і предметних
компетентностей;
• зміцнення навчально-матеріальної бази навчальних кабінетів;
• підвищення якості знань учнів;
• створення атмосфери доброзичливості та ситуації успіху для учнів;
• підвищення особистісного та
професійного рівнів зростання педагогів.
Як і раніше, перед вчителями початкових класів стоять завдання: бути
готовими за будь яких умов орієнтувати кожен навчальний предмет на пошук свого
місця у розвитку особистості молодшого школяра, формування у нього провідної
навчальної діяльності, вміння і бажання вчитися, щоб кожен зміг без перешкод
продовжити свою освіту в основній школі та адаптуватися у житті.
Керуючись викликами сьогодення, методичною проблемою школи, методичне об’єднання вчителів початкових класів в 2023-2024 навчальному році працювало над методичним питанням: «Впровадження сучасних педагогічних технологій в освітній процес з метою формування ключових компетентностей учнів».
Ця проблема і охопила всі сфери шкільного життя, весь освітній процес, де в центрі стоїть особистість - учень, з інтелектуальним, фізичним, творчим потенціалом.
Робота методичного об’єднання спрямована на підвищення професійної майстерності і розвиток творчої ініціативи вчителів; застосування в інноваційному навчанні інтерактивних технологій; створення умов для формування ключових компетентностей учнів, педагогів; інтеграцію у навчально-виховному процесі дітей з особливими освітніми потребами.
Для сучасної школи потрібні
висококваліфіковані педагоги, які постійно шукають найефективніші шляхи і
засоби навчання, володіють глибокими педагогічними знаннями. Вони повинні
усвідомлювати свою соціальну відповідальність, бути об’єктом особистісного професійного
зростання, вміти досягати нових професійних рівнів. З огляду на це, учителі
мають постійно працювати над удосконаленням професійної компетентності.
Ефективним шляхом підвищення професійної майстерності вчителя є участь у різноманітних методичних заходах. Серед найпоширеніших форм методичної роботи є: психолого-педагогічні консультації, семінари-практикуми, теоретичні семінари, аукціони методичних ідей, тренінги, співбесіди, консультації на актуальні теми, відкриті уроки, огляди новинок психолого-педагогічної та методичної літератури, круглі столи, методичні оперативки. В цьому навчальному році вони також проводились з дотриманням карантинних обмежень та через російсько-українську війну в умовах військового стану.
Одним із шляхів підвищення професійної компетентності педагога є атестація. У 2023-2024 навчальному році, згідно графіка атестації педагогічних працівників, було проатестовано 3 вчителя початкових класів та 1 вихователь групи подовженого дня. За результатами атестації:
1. Снігур Г.А. відповідає
займаній посаді та раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст
вищої категорії» та раніше присвоєному званню «старший учитель». З метою обміну педагогічного досвіду Галина Анатоліївна провела цікаві та змістовні
відкриті уроки, виховні заходи, презентувала власний педагогічний досвід,
працює у творчій групі вчителів початкових класів.
2. Шмагайло І.С. відповідає займаній посаді та раніше присвоєній
кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та раніше присвоєному
званню «старший учитель». З метою обміну
педагогічного досвіду Ірина Сергіївна провела змістовні відкриті уроки, виховні
заходи, презентувала власний педагогічний досвід, працює у творчій групі.
3. Іваненко В.В. відповідає займаній посаді та раніше присвоєній
кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії». З метою обміну педагогічного досвіду Валентина Василівна провела змістовні відкриті
уроки, цікаві виховні заходи.
Кожен
урок, проведений цими вчителями, – це цікава подорож з дітьми в світ науки, це
і гра, і пізнання нового, і радість творчого пошуку. Зміст праці вчителі
збагачують за допомогою різноманітних інноваційних методів і прийомів. Їх уроки
відзначаються логічною завершеністю, умотивованістю, оптимальністю вибору форм
і методів роботи. Постійно спонукають учнів працювати в парах і групах,
створюють умови для вільного висловлювання думки, міркування. Учителі любять
своїх вихованців, допомагають їм усвідомити свою індивідуальність і
неповторність, кожного дня під час уроків і в позакласній діяльності створюють
для учнів ситуацію успіху.
Вихователь ГПД Чигирик Т.М. відповідає займаній посаді та раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії». Тетяна Миколаївна провела змістовні відкриті заняття,
виховні заходи. Вона відповідальний, досвідчений талановитий, творчий
вихователь з глибоким і цікавим внутрішнім світом, що досконало володіє
ефективними формами і методами організації виховного процесу в початковій школі.
Відповідно до Закону «Про повну загальну
середню освіту» педагогічні працівники мають підвищувати свою кваліфікацію
щорічно, а загальна кількість академічних годин для підвищення кваліфікації
протягом п’яти років не може бути меншою за 150 годин. Тому члени МО у 2023-2024 навчальному році активно долучилися
до програми підвищення кваліфікації.
В
цьому навчальному році пройшли курси при
КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти
педагогічних працівників Черкаської обласної ради»
такі вчителі: Снігур Г.А., Леус
Л.В., Коротич К. В., Бондарь Л. І., Безносенко Л. М. і отримали свідоцтва про
підвищення кваліфікації. Вчителі підвищуючи свій професійний рівень проходять
курси та вебінари на освітніх платформах «Всеосвіта», «EdEra», «НаУрок», обирають семінари і тренінги для навчання на
різних платформах та отримували сертифікати.
Відкритий
бінарний урок у 4 - В класі на тему: «Як тварини заселили Землю», підготували
та провели вчителі початкових класів: Бондарь Л.І та Шмагайло
І.С..
Незважаючи на складну ситуацію у державі, в цьому навчальному
році, учні брали участь у Міжнародних, районних та міських конкурсах.
З метою піднесення престижу української мови, виховання у
молодого покоління українців поваги до свого народу, рідної мови і традицій
відбувся конкурс читців віршів Т.Г. Шевченка.
Переможці міського конкурсу читців поезії «Тарасовими
шляхами».
1 місце - Лобода Аліна (3-Б клас, вчитель Коротич К.В.)
2 місце- Ніколенко Поліна ( 4-А
клас, вчитель
Сухонос С.М.)
3 місце- Ціперко Іван ( 3-Б
клас, вчитель Леус Л.В)
Бичок Єлизавета ( 4-А
клас, вчитель Сухонос С.М.)
Калінін Арсен (4-В клас, вчитель Бондарь Л.І.)
Зайченко Олександр (3-А клас, вчитель Коротич К.В.)
Міський онлайн- конкурс «Шлях до Тараса»
Диплом І ступеня – Зайченко Олександр (3- А клас)
Міському конкурсі "Збережемо первоцвіти"
1 місце - 3-В клас (вчитель Захарова Т.В.);
ІІ місце- Дмитрієва
Міласлава, 3-Б клас (вчитель Леус Л.В.);
ІІІ місце- Касян Поліна, 3-Б клас (вчитель Леус Л.В.).
Результати ІІ етапу XXIV Міжнародного конкурсу ім. П.
Яцика
3
– А клас, Зайченко М. – І місце (вчитель Коротич К. В.),
3
– Б клас, Понуркевич К. та Ціперко І. – ІІ місце (вчитель Леус Л. В.);
4
– В клас, Калінін А. – ІІ місце (вчитель Бондарь Л. І.),
4
– Б клас, Макогон О. – ІІІ місце (вчитель Іваненко В. В.).
Обласний конкурс
Грамотою
Черкаського обласного центру роботи з обдарованими дітьми нагороджені учні 3 – В класу за зайняте ІІІ місце у конкурсі «Збережемо
первоцвіти» (вчитель Захарова Т.В.).
Участь в обласному проекті
Подякою відзначена учениця
3- А класу Дмитрук Ярина за участь в обласному проекті сценічних читань «Ми з
України»
Участь
в обласній вікторині
Дипломом за участь в
обласній вікторині «Пам’ятаємо! Перемагаємо!», присвячений Дню пам’яті та
примирення нагороджений учень 3- Б класу Цицвіра Назар (вчитель Леус Л.В.);
Міжнародний математичний конкурс ''Кенгуру 2023'' Всеукраїнський
етап
2 – В клас (вчитель Марієнко Л. М.)
Відмінний
результат: Адарич Ксенія, Сердюк Єлизавета.
Добрий результат :Дзима
Єва, Жиленко Анна, Дмитрієв Радомір, Летучій Марк, Матеєнко Ростислав, Мурова
Ксенія, Нечипоренко Тетяна, Саламаха
Назар, Ткаченко Богдан, Ульянов Артем,
Федотов Кирило.
2- Б клас (вчитель Безносенко Л.М.)
Добрий результат:Король Віра, Перепелиця
Богдан, Маслєй Поліна.
4- Б клас (вчитель Іваненко В. В.)
Відмінний результат: Макогон Олег.
Участь у конкурсі на кращу
колекцію цифрових ресурсів – 2024р.
Творча група вчителів початкових класів брала участь у
конкурсі на кращу колекцію цифрових ресурсів у складі: Безносенко Л. М.,
Бондарь Л. І., Леус Л. В., Марієнко Л. М., Снігур Г. А., Шмагайло І. С.
під керівництвом соціального педагога: Шкворець Л. Д. працювала над створенням
роботи на тему: ''Калейдоскоп цікавих
інтерактивних робочих аркушів''для учнів 2 класу НУШ з інтегрованого курсу
''Я досліджую світ'' за програмою Шияна Р. Б.
Проаналізувавши рівень методичної роботи з реалізації
науково-методичної проблеми можна сказати, що впровадження інноваційних
технологій в методичну роботу позитивно позначилось на формуванні професійної
майстерності педагогів, створило сприятливі умови для розвитку творчого
потенціалу педагогів, їх саморозвитку та самовдосконалення.
Роботу
методичного об’єднання вчителів початкових класів і вихователів ГПД за
2023-2024 н.р. можна вважати задовільною.
Раціональне поєднання колективної мудрості та
індивідуальної творчості дає змогу віднаходити нові шляхи до вершин педагогічної
майстерності за умов здорового психологічного мікроклімату у колективі, що
ґрунтується на взаємоповазі, вмінні радіти за успіхи іншого і вітати те, що
вирізняє кожного з-поміж решти, – самобутню творчу індивідуальність.
МО вчителів
початкових класів дбає про те, щоб школа була:
-
школою радості
для учня,
-
школою
творчості для вчителя,
-
школою спокою
для батьків.
Немає коментарів:
Дописати коментар