середа, 10 червня 2015 р.

Звіт про роботу МО за 2014 - 2015 н.р.

Кафедра  вчителів початкових класів налічує 13 вчителів та 1 вихователя ГПД.
В 2014-2015 н.р. методична робота вчителів початкових класів була спрямована на вирішенням проблемних завдань навчання, виховання та розвитку пізнавальної активності учнів. 

З урахуванням рівня організаціі навчально–виховного процесу, особливостей складу учнів початкових класів, методичне об'єднання  вчителів працювало  над такими питаннями:
  • Підвищення якості навчально-виховного процесу шляхом використання інноваційних технологій.
  • Розвиток пізнавальної активності учнів на уроках та ГПД у початкових класах.
Аналіз  роботи  методичного  об’єднання   за  минулий  рік  показав,  що  підвищився  науковотеоретичний  та  методичний  рівень  викладання  предметів,  посилилась  увага  до  виховної  та  розвивальної  функції  навчання,  до  пошуку  його  ефективних  форм  і  методів.
Згідно складеного плану було проведено 4 засідання.  
  • №1 Організаційне
  • Засідання №2  на тему: « Підвищення якості навчально-виховного процесу шляхом використання інноваційних технологій.»
  • Засідання №3  на тему: «Розвиток пізнавальної активності учнів на уроках та ГПД у початкових класах.»
  • Засідання №4  на тему: «Педагогічна ідея – це педагогічна творчість.»
Кожен вчитель брав участь у роботі МО: готували доповіді, реферати, давали відкриті уроки, виховні заходи, які обговорювали та аналізували на засіданнях МО.
Обговорювалися практичні проблеми та шляхи їх усунення, опрацьовувалися документи, що регулюють шкільне життя та ведення шкільної документації, розроблено заходи з метою виявлення творчообдарованих дітей та були проведені олімпіади на виявлення глибоких знань  з математики та рідної мови.

Найкращі знавці математики серед учнів 3 -  4 класів стали:

Костромін Олександр  3-Б  - І місце ( класовод : Смолінська Т. О. );
Коваленко Іван          3-Б  - ІІ місце ( класовод : Смолінська Т. О. );
Віннічук Олександр    3-А - ІІІ місце  (класовод: Сухонос С. М.),
Максименко Артем       3-А - ІІІ місце  (класовод: Сухонос С. М.),
Діброва Дмитро          3-В -ІІІ місце (класовод: Бондарь Л. І.),
Семирог Анна            3-В - ІІІ місце (класовод: Бондарь Л. І.), та
Тарасенко Анна        3-Б- ІІІ місце (класовод : Смолінська Т. О).
Морква Денис 4 –Б - І місце ( класовод : Снігур Г. А.),
Доненко Юлія 4-А  -І місце ( класовод: Попова Л.М.) ,
Соловей Денис 4-А  -ІІ місце  ( класовод: Попова Л.М.) ,
Овчаренко Владислав 4-А -  ІІ місце  ( класовод: Попова Л.М.) ,та
Билина Іванка 4- Б -ІІІ місце ( класовод: Снігур Г. А.),
Солод Ілля 4-В -ІІІ місце  (класовд: Тинда І. Ф.).
Учні 3-4 класів брали участь у ІІ етапі Міжнародного конкурсу знавців української мови ім. П.Яцика. Переможцями стали:
Семирог Анна 3-В клас (класовод Бондарь Л. І.) – І місце
Соловей Денис 4-А клас (класовод Попова Л.М.) – ІІ місце
Лушпіган Дарина 3-В клас (класовод Бондарь Л. І.) – ІІІ місце
Учні беруть активну участь у Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру – 2014» та «Кенгуру – 2015»,  Всеукраїнському природничому інтерактивному конкурсі «Колосок – 2014 » та Міжнародному природничому інтерактивному конкурсі «Колосок – 2015 » і отримують призові сертифікати.
  Ведеться систематичний контроль за якістю навчальних досягнень учнів. Розглядаємо та затверджуємо підсумкові контрольні роботи з української мови та математики, проводимо моніторинги навчальних досягнень учнів 2-4 класів. Двічі на рік проводиться перевірка техніки читання.
Велика увага приділялася практичній роботі: проведенні уроків та виховних заходів, участь у психолого-педагогічних практикумах, дискусії за круглим столом, проведенні методичних оперативок.
Щороку проводиться психолого-педагогічний семінар-практикум «Проблеми адаптації першокласників до навчання в школі».
Вчителі початкових класів беруть  активну участь у підготовці та проведенні районних семінарах, педагогічних практикумах, засіданнях районних методичних комісій, організованих районним методкабінетом згідно окремого графіка. На базі нашої школи проходив районний семінар вчителів початкових класів, де вчителі: Безносенко Л.М., Кравченко Л.В. - ділилися досвідом роботи, а  Леус Л.В. підготувала доповідь по даній темі.
Для молодих вчителів району був проведений майстер-клас такими вчителями: Кравченко Л.В., Попова Л.М., Безносенко Л.М., Марієнко Л.М., Бондарь Л.І.,  Вільганюк Г.М.,  Коротич К.В.,    Леус Л.В.  
 В березні цього року на базі нашої школи відбувся районний семінар-тренінг з викладання «Основ здоров’я» в початкових класах.
Тренінгові навчання підготували та провели учитель початкових класів Кам’янської ЗОШ І-ІІІ ступенів 1 Шмагайло Ірина Сергіївна та учитель початкових класів Кам’янської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 Стінкова Людмила Леонідівна. Всі вчителі отримали сертифікат.
Методичне об'єднання проводить заходи з підвищення фахової майстерності педагогів. На засіданнях МО та методичних оперативках систематично ознайомлюємося з новинками психолого-педагогічної, методичної літератури, фаховими,  періодичними виданнями.
Аналіз роботи свідчить, що за минулий навчальний рік значно підвищився науково-теоретичний та методичний рівень викладання навчальних предметів, посилилась увага до виховної та розвивальної функції навчання, до пошуку його ефективних форм і методів.
Згідно наказу Департаменту освіти і науки, молоді та спорту проведено державну підсумкову атестацію учнів 4-го класу (українська мова (диктант), читання, математика). За результатами атестації четвертокласники підтвердили свій рівень знань.
Важливим завданням у навчально-виховній роботі є створення в дитячому колективі комфортного середовища для розвитку особистості. Поступово розкриваючи особливості характеру, здібності кожної дитини, вчителі початкових класів спрямовували роботу на те, щоб кожен учень доповнював один одного, розвивались творчі здібності та інтерес до навчання.
Система роботи в початкових класах побудована так, що всі заходи готуються спільно: учитель -  батьки  -  діти, що допомагає згуртувати дитячі колективи.
На протязі навчального року з учнями початкових класів проведено ряд позакласних заходів: «Осінній ярмарок»,   «Новорічні пригоди», «Ой весна красна», «На порозі весна», «Свято Букваря», «Святий Миколай до нас завітай!», «Прощавай, початкова школо!» та інші.
Черговій атестації підлягали такі вчителі: Безносенко Л.М., Бондарь Л.І., Вільганюк Г.М., Коротич К.В., Кравченко Л.В., Леус Л.В., Марієнко Л.М., Попова Л.М. Члени атестаційної комісії вивчали  роботу цих вчителів упродовж атестаційного періоду, проводили і аналізували результати контрольних зрізів знань.  Вчителі виступили на засіданнях МО з творчими звітами.  За підсумками атестації вчителі підтвердили свої кваліфікаційні категорії та звання.
Методичну майстерність вчителі початкових класів підвищували шляхом участі у роботі методоб’єднання, науково–методичних та психолого–педагогічних практикумах, відвідуючи відкриті уроки, шляхом самоосвіти. У рамках одного із засідань  МО  було проведено методичний діалог «Використання інтерактивних технологій на уроках ». Вчителі ділилися досвідом роботи з цього питання. Кращі елементи методики, що застосовувалися кожним учителем фіксувалися педагогами та бралися на замітку. 
Свою  діяльність  вчителі  початкових  класів  спрямовують  на  пошук  наукових  новинок,  на  створення  творчої  атмосфери,  модернізацію  форм,  методів  та  засобів  навчання  та  виховання     учнів.
Кафедра вчителів початкових класів працює з  проректором Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників, кандидатом педагогічних наук, керівником експериментально-дослідницької роботи Лісовою Наталією Іванівною. Вона підвела підсумки експериментально-дослідницької роботи над створенням навчально-методичного  посібника для вчителів початкової школи "Уроки довіри в початковій школі" та запропонувала вчителям продовжувати працювати над формуванням "Довіри"в школі, а також вносити пропозиції по проведенні діагностичної роботи з даного питання.
  Творча група вчителів початкових класів, заступник директора з навчально - виховної роботи, практичний психолог включилися в дослідження рівня розвитку молодших школярів та на основі цього склали інтегровані тести, результати яких і дадуть можливість визначити загальний рівень розвитку школяра.
На районну виставку передових педагогічних технологій  "Освіта Кам'янщини -  2015" творчою групою вчителів початкових класів була підготовлена  збірка "Патріотами не народжуються. Педагогічні ідеї патріотичного виховання".
         Велику допомогу в навчально – виховному  процесі учнів надає практичний психолог Шаблій О.М. У колективі налагоджена атмосфера співробітництва, взаємодопомоги, підтримки . Учителі не тільки вимогливі до себе, але й один до одного (аналіз відкритих заходів, уроків), адекватно реагують на критику.  Аналіз  роботи  педагогів,  членів  методичного  об’єднання  дає  підставу  зробити  висновок,  що  завдання,  які  випливають  з  науково- методичної  проблеми  об’єднання,  в  основному  виконано.
Завдання МО на 2015 - 2016 н.р.:
1. Роботу  МО  спрямувати  на   оволодіння учнями ключовими компетентностями, які передбачають їх особистісно – соціальний та інтелектуальний розвиток; вдосконалення  методичної  культури  кожного  педагога,  використання  його  потенційних  творчих  можливостей,  інноваційної  діяльності.
2. Поповнення «банку ідей» педагогічної творчості вчителів.
3. Продовжувати  роботу по виявленню обдарованих учнів.
4. Забезпечення удосконалення уроку як основної форми навчально-виховного процесу:
-     впровадження інноваційних сучасних технологій;
-  урізноманітнення форм індивідуального підходу до навчання та виховання учнів з метою виявлення та розвитку творчо обдарованих учнів; розкриття творчих здібностей учнів початкових класів;
-  проведення уроків з використанням технічних засобів навчання  (підвищення їхньої ролі в активізації пізнавальної діяльності школярів).
5. Розвиток  в  учнів   навичок  інтерактивного  здобування  знань.

Немає коментарів:

Дописати коментар