пʼятниця, 18 грудня 2015 р.

П О Л О Ж Е Н Н Я про конкурс на кращу серію цифрових ресурсів для навчально-методичного забезпечення навчально-виховної діяльності дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів (у рамках обласної виставки «Освіта Черкащини – 2016»)




І. Загальні положення

1.1. Конкурс на кращу серію цифрових ресурсів для навчально-методичного забезпечення навчально-виховної діяльності  дошкільних  та загальноосвітніх навчальних закладів  (далі – Конкурс) проводиться з метою підвищення ефективності впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів області.

1.2. Завданнями Конкурсу є:
- виявлення  творчих доробків педагогічних працівників з упровадження інформаційно-комунікаційних технологій в організацію навчально-виховного процесу;
- поповнення «Колекції цифрових ресурсів» на Черкаському освітянському порталі;
- максимально повне забезпечення навчально-виховного процесу освітніх закладів області додатковими ресурсами – наочними засобами та інформаційними матеріалами;
- підвищення якості, доступності та конкурентноспроможності освітніх послуг у навчальних закладах області;
- створення умов для системного впровадження та активного використання інформаційно- комунікаційних технологій всіма учасниками освітньої галузі у власній педагогічній діяльності.
1.3. На всі цифрові ресурси, подані на Конкурс, авторські права зберігаються.

ІІ. Терміни проведення

Для участі у конкурсі необхідно до 01 березня 2016 року у кабінет 218 Черкаського ОІПОПП ЧОР подати:
-         заявки від відділів освіти на участь у конкурсі  в електронному  та роздрукованому варіанті;
-         конкурсні роботи – лише в електронному варіанті.
Підбиття підсумків Конкурсу -  20 квітня 2016 року.


ІІІ.  Документація

Відділи освіти направляють заявки на участь  із  загальним переліком ресурсів за формою:

Назва предмету
№ п/п
Прізвище, ім’я,             по батькові вчителя
Фах, посада, категорія
Місце  роботи (повна назва навчального закладу)
Назва серії цифрових ресурсів
Перелік
ресурсів, які ввійшли до серії





1.
2.
3.
Назва предмету
№ п/п
Прізвище, ім’я,             по батькові вчителя
Фах, посада, категорія
Місце  роботи (повна назва навчального закладу)
Назва серії цифрових ресурсів
Перелік
ресурсів, які ввійшли до серії





1.
2.
3.

Всього учасників:


Всього серій:
Всього  ресурсів:
ІV. Учасники Конкурсу
Учасниками Конкурсу можуть бути як окремі наукові, науково-педагогічні та педагогічні працівники, так і творчі колективи (методичні об’єднання, творчі групи, лабораторії, кабінети, кафедри тощо).
V. Вимоги до конкурсних матеріалів
5.1. Конкурсні цифрові ресурси повинні  розроблятися лише з тем, поданих у додатку Положення про конкурс.
5.2. Серія цифрових ресурсів має бути розроблена відповідно до затверджених МОН України навчальних програм,  підручників  і посібників.

  
5.3. Серія цифрових ресурсів має бути представлена добіркою статичних, динамічних та інтерактивних електронних навчальних матеріалів, а саме: навчально-методичні, художні і наукові тексти, графічні зображення, фото, таблиці, графіки, картографічні схеми, дидактичні матеріали, електронні підручники та посібники, тестові завдання,  розробки уроків, презентації, звукові й музичні файли, мультимедійні проекти, авторські відеофільми, цікаві фрагменти уроків, моделі природних і фізичних явищ, соціальних процесів, інформаційні довідки тощо.
5.4. До певної теми навчального курсу розробляються декілька типів ресурсів, які можуть бути використані у підготовці до уроку,
під час проведення уроку, для контролю знань учнів.
5.5. До  кожного цифрового ресурсу (або комплекту до одного уроку) окремим текстовим файлом додається «Картка опису цифрового ресурсу» за такою схемою:
Картка опису цифрового ресурсу
1.  
Назва ресурсу   
Заголовок роботи
2.  
Анотація 
2-3 речення, у яких висвітлюється до якого підручника розробка та її основний зміст
3.  
Тип ресурсу(ів)
перелік ресурсів відповідно до пункту 5.3.
4.  
Автор(и) 
указати прізвище,  ім’я та по-батькові, місце роботи, посаду автора роботи;  якщо ресурс не є авторським, а запозичений і впорядкований з інших джерел, необхідно зазначити «Укладач: ПІБ»
5.  
Навчальна дисципліна
Дошкільна освіта
Початкова освіта Українська мова
Загальна середня освіта Українська мова
6.  
Клас, розділ, тема
вказується за чинними  програмами, відповідно до назв поданих у додатку Положення про конкурс
7.  
Аудиторія
учителі, учні
8.  
Рік видання ресурсу
2015
9.  
Кількість сторінок, слайдів

10.             
Джерело 
повна назва навчального закладу, де працює автор
11.             
Адреса джерела
вказуються адреси сайтів, звідки скачані аудіо та відео файли запозичені із мережі Інтернет,  в інших випадках пишеться «Авторська розробка»
12.             
Мова ресурсу 

13.             
Ключові слова
це слово  або слова для автоматичного пошуку ресурсу в мережі Інтернет
5.6. До кожного цифрового ресурсу окремим текстовим файлом додається «Пояснювальна записка», у якій докладно висвітлюється: до якої  програми та підручника розроблений ресурс; які види завдань вміщені в розробці;  яким чином можна використати цей  електронний матеріал у навчально-виховному процесі.
5.7. На останній сторінці (слайді) кожного цифрового ресурсу обов’язково вказується список використаних джерел, який оформлюється відповідно до зразка:
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:
Література:
-       Дудюк Д. Л. Електричні вимірювання: Навч. посіб./ Дудюк Д. Л., Максимов В. М., Оріховський Р. Я.  – Л.: Афіша,  2003. – 260 с.  (книга трьох авторів).
-       Скворчевська О.В. Ігрові методики роботи з дітьми 1 – 4 класів/ Скворчевська О.В. – Х.: Основа,  2009. – 207 с. (книга одного автора).
-       Проблеми типологічної та квантитативної лексикології: [зб. наук. праць/ наук. ред. Каліущенко В. та ін.]. – Чернівці: Рута, 2007. – 310 с. (книга без автора).
-       Цеков Ю. І. Підтекст художнього твору і світовідчування письменника// Проблеми сучасного літературознавства. – Одеса, 1998. – С. 149-180. (збірник).
-       Географія: словник-довідник/ [авт.-уклад. Ципін В. Л.]. – Х.: Халімон, 2006. – 175, [1] с. (словник).
-       Іванішена С. Форми та методи інтерактивного навчання// Початкова школа. –2006. – №3. – С. 2-6. (стаття із журналу)
-       Королько Л. М. Голодомор 1932-1933 на Сватівщині. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://svatovo.ws/famine/index.html. (електронне джерело).
Інтернет-ресурси (для презентацій):
-       http://mon.gov.ua.
-       http://uk.wikipedia.org/wiki (посилання на сайти, портали, Інтернет-ресурси).
5.8. Серія цифрових ресурсів формується на диску CD/DVD-R/RW окремими папками (до кожного ресурсу чи комплекту до уроку), в яку мають входити: Цифровий(і)  ресурс(и), Пояснювальна записка та Картка опису цифрового ресурсу (окремими файлами).
5.9. Серія цифрових ресурсів подається на Конкурс в електронному (диск) вигляді.
Зразок оформлення диска(естетично оформлена,  кольорова обкладинка друкується на диску або  чисто білий диск підписується маркером від руки):








Сіренко Ірина Михайлівна,
Соколівоцька загальноосвітня школа
І – ІІІ ступенів 
Тальнівської районної ради
 
 











                                                                             
Зразок оформлення обкладинки до диска  (обкладинка кольорова,  естетично оформлена,  розмір коробки 13х19 см):
           










Вигляд ззаду
 

Вигляд збоку
 

Титульна сторінка
 



Подпись: СВІТ МУЗИЧНИХ ТВОРІВ
 




                                                                                            





Сіренко Ірина Михайлівна,
учитель музичного мистецтва,
перша кваліфікаційна категорія

 2016 рік
 
 




5.10. Цифрові ресурси розробляються у різних форматах комп’ютерних програм.  До маловідомих програм додаються файли запуску та інструкції щодо запуску та використання. Забороняється використовувати програмні продукти, аудіо, відео файли Російської Федерації (крім предметів «Російська мова»,  «Зарубіжна література», «Художня культура», «Музичне мистецтво», «Інтегрований курс мистецтво» (вивчення творів російських поетів, письменників, композиторів тощо)).

5.11.  Розмір одного цифрового ресурсу чи комплекту,  до якого додається Картка опису та Пояснювальна записка,  не повинен перевищувати 200 Mb.

5.12. Вимоги до оформлення текстових матеріалів:
-           редактор Word. формат doc;
-           шрифт Times New Roman, кегль 14;
-           міжрядковий інтервал - 1,5, абзац - 1,25;
-           параметри сторінки: верхнє і  нижнє поле – 2 см;  праве  – 1,5 см; ліве – 3  см;
-           вирівнювання тексту по ширині;
-           заголовки та підзаголовки  виділяємо жирним шрифтом;
-           зберігаємо у форматі «Документ Word 97-2003 або  2007».

5.13. Вимоги до оформлення презентацій «Microsoft Power Point»:
1)    Формат слайдів:
-         розмір слайдів має відповідати розміру екрана;
-         орієнтація слайда – альбомна;
-         перегляд презентації в звичайному режимі.
-         графічний і текстовий матеріали розміщуються на слайдах так, щоб ліворуч і праворуч від краю слайда залишалося чисте поле шириною не менше 0,5 см.
2)    Фон слайдів:
-         використання єдиного стилю оформлення;
-         відповідність стилю оформлення презентації (графічного, звукового, анімаційного) змісту презентації;
-         використання для фону слайда психологічно комфортних тонів;
-         фон повинен бути елементом заднього (другого) плану: виділяти, відтіняти, підкреслювати інформацію, розміщену на слайді, а не затуляти її;
-         відповідність шаблону представленій темі (у деяких випадках може бути нейтральним);
-         доцільність використання анімаційних ефектів;
-         контрастність кольору фону і кольору тексту (фон темний, текст – світлий і навпаки).
3)    Структура презентації:
-         титульний слайд;
-         інформаційні слайди;
-         завершальний слайд;
-         список використаних джерел (література та інтернет-ресурси).
4)    На титульному слайді вказуються :
-         назва роботи (по центру) 
-         дані про автора: ПІБ, посада, повна назва навчального закладу (по центру або справа).
5)    Інформаційні слайди:
-         можуть містити текстову інформацію, марковані та нумеровані списки,  зображення, діаграми, графіки, таблиці, звукові та відео файли.
-         зміст презентації повинен відповідати  поставленим дидактичним цілям і завданням.
-         інформація подається привабливо, оригінально, привертає увагу учнів.
-         заголовки, основні терміни і поняття, дати виділяються більшим шрифтом, іншим кольором.
6)    Зміст інформації:
-         дотримання прийнятих правил орфографії, пунктуації, скорочень і правил оформлення тексту (відсутність крапки у заголовках і т.д.);
-         відсутність фактичних помилок, достовірність представленої інформації;
-         завершеність (зміст кожної частини текстової інформації логічно завершено);
-         об'єднання семантично пов'язаних інформаційних елементів у групи, схеми.
7)    Розташування інформації на слайді:
-         найбільш важлива інформація повинна розташовуватись у центрі екрана;
-         обов’язкове форматування тексту за шириною.
8)    Шрифт:
-         єдиний стиль шрифту для всієї презентації;
-         розмір шрифту не повинен бути дрібним. Для заголовків - не менш 24 пунктів, для інформації - не менш 18 пунктів;
-         відстань між рядками усередині абзацу -  1,5, між абзацами - 2 інтервали;
-         для виділення інформації варто використовувати жирний шрифт, курсив або підкреслення.
9)    Обсяг інформації:
- не варто заповнювати один слайд занадто великим обсягом інформації;
-  рядок  на слайді має містити  не більше 6—8 слів;
-  всього на слайді має бути не більше 6—8 рядків;
-  загальна кількість слів на одному слайді не повинна перевищувати 50.
10)    Звук:
-         музичний супровід слайдів має бути ненав’язливим, доцільним та якісним (відсутність сторонніх шумів);
-         аудіо файли обов’язково зберігаються у папці з презентацією.
11)    Розміщення зображень (фотографій):
-         використання малюнків, фотографій лише високої якості;
-         використання тільки оптимізованих зображень (зменшення малюнків з допомогою програм Microsoft Office, Adobe Photoshop);
-         відповідність зображень змісту презентації;
-         відсутність «зайвих» деталей на зображеннях;
-         малюнки та фототографії мають бути підписані знизу.
12)    Вставка відео:
-         використання відеороликів лише високої якості;
-         відеоролики прикріплюються до слайдів презентації;
-         відеоролики  обов’язково зберігаються у папці з презентацією.
13)    Анімаційні ефекти:
-         анімація – ненав’язлива;
-         відсутність  звукових ефектів (зі стандартного набору звуків Power Point);
-         в інформаційних слайдах анімація об’єктів допускається лише у випадку, якщо це необхідно для відображення змін і якщо черговість появи анімованих об’єктів відповідає структурі заняття або уроку.
14)    Збереження презентації:
-         Остаточний варіант презентації має бути збережений у форматі «Презентація Power Point 97-2003 або 2007» .
15)    Вимоги до ефективності використання презентації:
-         забезпечення всіх рівнів комп'ютерної підтримки: індивідуальної, групової, фронтальної роботи учнів;
-         педагогічна доцільність використання презентації;
-         врахування санітарних вимог до використання технічних засобів (тривалість безперервної роботи за комп'ютером для учнів 1-х класів не більше 10 хв, 2-4-х класів - 15 хв; тривалість безперервного перегляду презентації - не більше 20 хв);
-         творчий, оригінальний підхід до створення презентації;
-         презентація не повинна бути монотонною і громіздкою (оптимально –  20-40 слайдів).

VI. Нагородження переможців

Автори серій цифрових ресурсів, які зайняли у Конкурсі І місце, нагороджуються  дипломами Департаменту освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації.
За зайняте ІІ місце педагогічні працівники отримують грамоту Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради,  за ІІІ місце – сертифікати  Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради.






Немає коментарів:

Дописати коментар