вівторок, 14 червня 2016 р.

Звіт про роботу методичного об’єднання вчителів початкових класів і вихователя ГПД за 2015-2016 н.р.

В 2015-2016 н.р. методична робота вчителів початкових класів була спрямована на розвиток педагогічної майстерності вчителів, його професійних знань, умінь, навичок, необхідних для сучасного педагога, підвищення результативності навчання, виховання та розвитку учнів, забезпечення індивідуального підходу.
З урахуванням рівня організаціі навчально–виховного процесу, особливостей складу учнів початкових класів, методичне об'єднання  вчителів працювало  над такими питаннями:
  • Формування пізнавальних інтересів учнів на уроках та ГПД.
  • Підвищення якості навчально-виховного процесу та використання  ІКТ в початковій школі.
Сьогодні перед вчителем постає завдання – не просто дати учням певні знання й уміння, а сформувати таку людину, яка здатна творчо мислити, приймати рішення й адаптуватися за будь-яких умов. Це вимагає перебудови діяльності педагога і, в першу чергу, його взаємодії з учнем. Розв’язанню таких завдань сприяє організація методичної роботи.
До складу методичного об’єднання  входять 13 вчителів початкових класів, та вихователь групи продовженого дня.

В 2015-2016 н.р. успішно пройшла чергову атестацію вчитель Тинда І.Ф. , яка підтвердила кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»,  звання «вчитель - методист».
Було проведено 5 засідання. Всі засідання методичного об’єднання проведено згідно плану роботи.
Засідання №1Організаційно-методичне забезпечення навчально-виховного  процесу в початкових класах.
Засідання №2 Особливості організації навчально-виховного процессу
                   з учнями   1- 4  класів за новими програмами.
Засідання №3    Використання ІКТ в початковій школі як засіб підвищення якості освіти.
Засідання №4 Розвиток розумових та пізнавальних здібностей на уроках  через використання різновидів наочності, використання ТЗН.
Засідання №5 Робота вчителя в творчому режимі – запорука успіху.
На засіданнях МО початкових класів у 2015-2016 н. р. розглядалися нормативно-правові документи щодо організації навчально-виховного процесу в закладах освіти. Обговорювалися практичні проблеми та шляхи їх усунення, опрацьовувалися документи, що регулюють шкільне життя та ведення шкільної документації, розроблено заходи з підготовки і проведення І туру олімпіади з рідної мови та підготовки до конкурсу знавців української мови ім.П.Яцика, а також заслухали результати моніторингового дослідження, та результати державної підсумкової атестації у випускних 4 класах. Велика увага приділялася практичній роботі: проведенні уроків та виховних заходів, участь у психолого-педагогічних консиліумах та практикумах, дискусії за круглим столом, проведенні методичних оперативок.
 Якісна освіта з кожним днем стає все більш нагальною проблемою нашого часу, тому вся діяльність педагогічних працівників була націлена саме на її досягнення.
Кожен вчитель брав участь у роботі МО: готували доповіді, реферати, давали відкриті уроки, виховні заходи, які обговорювали та аналізували на засіданнях МО.
Зусилля вчителів початкових класів спрямовані на розвиток пізнавальної  самостійності учнів, формування творчої особистості. Кожен педагог як творець та ініціатор уроку забезпечує навчально-виховний процес таким змістом, який максимально сприяє активізації всіх видів діяльності учнів.
Велику допомогу в навчально – виховному  процесі учнів надає практичний психолог Шаблій О.М. У колективі налагоджена атмосфера співробітництва, взаємодопомоги, підтримки . Учителі не тільки вимогливі до себе, але й один до одного. 
Щороку проводиться психолого-педагогічний консиліум «Проблеми адаптації школяра при переході з початкової ланки в основну школу», семінар-практикум «Проблеми адаптації першокласників до навчання в школі». Члени МО вчителів початкових класів беруть  активну участь у підготовці та проведенні  районних семінарів, педагогічних практикумах організованих районним методкабінетом згідно окремого графіка .
Методичне об'єднання проводить заходи з підвищення фахової майстерності педагогів. На засіданнях МО та методичних оперативках систематично ознайомлюємося з новинками психолого-педагогічної, методичної літератури, фаховими, загальнопедагогічними періодичними виданнями, користуємося шкільною електронною бібліотекою.
Членами методичного об’єднання ведеться систематичний контроль за якістю навчальних досягнень учнів. Розглядаємо та затверджуємо підсумкові контрольні роботи з української мови та математики, проводимо моніторинги навчальних досягнень учнів 2-4 класів. Двічі на рік проводиться перевірка техніки читання.
Згідно наказу Департаменту освіти і науки, молоді та спорту проведено моніторинг стану навченості учнів 4-го класу (українська мова (диктант), математика). За результатами моніторингу четвертокласники підтвердили свій рівень знань.
Аналіз роботи свідчить, що за минулий навчальний рік значно підвищився науково-теоретичний та методичний рівень викладання навчальних предметів, посилилась увага до виховної та розвивальної функції навчання, до пошуку його ефективних форм і методів.
Важливим завданням у навчально-виховній роботі є створення в дитячому колективі комфортного середовища для розвитку особистості. Поступово розкриваючи особливості характеру, здібності кожної дитини, вчителі початкових класів спрямовували роботу на те, щоб кожен учень доповнював один одного, розвивались творчі здібності та інтерес до навчання. Учні 3-4 класів взяли участь у ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу знавців рідної мови ім. П. Яцика, а школярі
 2-4 класів - у Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру – 2016», Міжнародному природничому інтерактивному конкурсі «Колосок – 2015 і 2016 » та VI Всеукраїнському конкурсі  з англійської  мови "Гринвіч" і отримали призові сертифікати. На протязі навчального року з учнями початкових класів проведено ряд позакласних заходів: «Осінній ярмарок»,   «Новорічний карнавал», «Ой весна красна», «Свято Калити», «Свято Букваря», «Святий Миколай до нас завітай!», «Прощавай, початкова школо!» та інші.
Методичну майстерність вчителі початкових класів підвищували шляхом участі у роботі методоб’єднання, науково–методичних та психолого–педагогічних практикумах, відвідуючи відкриті уроки, шляхом самоосвіти. У рамках одного із засідань  МО  було проведено методичний діалог «Використання інтерактивних технологій на уроках ». Вчителі ділилися досвідом роботи з цього питання. 
Аналіз роботи педагогів, членів методичного об’єднання вчителів початкових класів дає підставу зробити висновок, що завдання, які випливають із методичної теми МО, в основному виконано.


Немає коментарів:

Дописати коментар