понеділок, 20 серпня 2018 р.

Звіт про роботу методичного об’єднання вчителів початкових класів і вихователів ГПД за 2017-2018 н.р.


Докорінні зміни в соціально-економічних умовах життя українського суспільства спричинили суттєві перетворення в системі освіти. Сьогодні перед школою постає завдання – не просто дати учням певні знання й уміння, а сформувати таку людину, яка здатна творчо мислити, приймати рішення й адаптуватися за будь-яких умов. Це вимагає перебудови діяльності педагога і, в першу чергу, його взаємодії з учнем на користь процесів саморозвитку й самоорганізації. Розв’язанню таких завдань значною мірою сприяє організація методичної роботи.
У минулому 2017 - 2018 навчальному році члени методичного об’єднання вчителів початкових класів працювали над вирішенням першочергових завдань навчання та виховання молодших школярів у сучасних умовах.
  Якісна освіта з кожним днем стає все більш нагальною проблемою нашого часу, тому вся діяльність педагогічних працівників була націлена саме на її досягнення.
Головним напрямом у роботі методичного об’єднання вчителі початкових класів обрали вдосконалення уроку шляхом особистісно зорієнтованої системи навчання і виховання, якісного та ефективного навчання молодших школярів на всіх етапах уроку.
  Зусилля вчителів початкових класів спрямовані на розвиток пізнавальної  самостійності учнів, формування творчої особистості. Кожен педагог як творець та ініціатор уроку забезпечує навчально-виховний процес таким змістом, який максимально сприяє активізації всіх видів діяльності учнів.

        Аналіз зробленого свідчить про те, що протягом минулого навчального року підвищився методичний рівень викладання предметів, посилилась увага до виховної та розвивальної функції навчання, до пошуку його ефективних форм і методів. Для підвищення рівня ефективності сучасного уроку вчителі широко впроваджують у практику своєї роботи елементи педагогічного досвіду своїх шкільних колег, педагогів міста, області. Вони використовують інтерактивні технології навчання для формування компетентностей як інтегрованого результату навчальної діяльності. Вчителі початкових класів володіють і використовують у роботі проектні технології, технології  організації навчального співробітництва та інші форми інноваційних технологій.
Черговій атестації підлягали два вчителі: Смолінська Т.О.,  Сухонос С.М. та вихователь групи продовженого дня –  Москаленко Г.В.
 Члени атестаційної комісії вивчали  роботу  вчителів та вихователя  упродовж атестаційного періоду, проводили і аналізували результати контрольних зрізів знань та виховних занять .
За підсумками атестації вчителі та вихователь ГПД  підтвердили свої кваліфікаційні категорії та звання.
Сьогодні пріоритетним питанням є підвищення кваліфікації педагогів, вдосконалення їхньої майстерності, впровадження сучасних досягнень психолого-педагогічної науки та передового досвіду. Це забезпечується безперервною педагогічною освітою підвищення професіоналізму вчителів, основним компонентом якого виступає методична робота.
Всі вчителі початкових класів пройшли онлайн -  курси на Порталі превентивної освіти "Вчимося жити разом" та "Основи здоров’язбережної компетентності", а також  онлайн – курси на сайті  EdEra. На яких вчителі ознайомилися з новим Державним стандартом початкової освіти, отримали практичні навички управління класом, навчилися методикам компетентнісного та інтегрованого навчання  і отримали сертифікати та пройшли курси на базі нашої школи, ті вчителі, які будуть навчати першокласників з вересня 2018року. Підвищуючи свій професіоналізм, вчителі продовжують навчання на сайті EdEra- smartosvita – курс «Робота вчителя початкових класів із дітьми із особливими освітніми потребами».
         Методична робота з учителями початкової ланки спрямована на досягнення певного практичного ефекту, створення умов для позитивної самореалізації, забезпечення особистісної спрямованості процесу навчання.
Згідно  річного плану методичного об’єднання було проведено п’ять засідань методичного об’єднання. Всі завдання методичне об’єднання реалізовувало через колективні, групові та індивідуальні форми роботи.
         На першому засіданні члени методичного об’єднання вивчили основні нормативні документи, що регламентують функціонування початкової школи, обговорили виконання плану роботи методичного об’єднання  за 2016-2017 навчальний рік та затвердити план роботи на 2017-2018 навчальний рік, проаналізували оновлені навчальні програми, підручники, зошити, опрацювали інструктивно-методичні рекомендації на 2017 -  2018 навчальний рік.
На другому засіданні методичного об’єднання вчителі розглянули питання щодо розвитку потенційних здібностей учнів початкової школи та формування пізнавальної активності школярів, як важливого фактору оптимізації навчання і виховання.
Третє засідання було присвячене обміну досвідом вчителів на тему:
«Розвиток розумових та пізнавальних здібностей на уроках на основі застосування інноваційних технологій».
Четверте засідання проведено у формі  круглого столу на тему: «Сучасний урок: вимоги, проблеми, шляхи удосконалення. Здоров’язберігаюча компетентність сучасного вчителя».
На п’ятому засіданні, підвели підсумки на тему: « Від творчого  педагога до творчого учня» та використовуючи панораму ідей, склали перспективний план роботи  методичного об’єднання вчителів початкових класів на 2018 – 2019 навчальний рік.
Члени МО вчителів початкових класів беруть  активну участь у підготовці та проведенні  районних семінарів, педагогічних
практикумах організованих районним методичним кабінетом згідно окремого графіка .
Всі вчителі початкової школи  проводили  відкриті  уроків з різних предметів та виховні заходи.
На районну виставку передових педагогічних технологій  "Освіта Кам'янщини -  2018" творчою групою вчителів початкових класів був підготовлений методичний посібник «Перші кроки до майбутніх перемог»  - інтегрований курс основи здоров’я та фізична культура.
Робота методичного об’єднання  була спрямована на забезпечення потреб вчителів. Протягом навчального року  проходило взаємовідвідування уроків, виховних заходів, вирішувались проблемні питання, що виникали в процесі навчання та виховання.
    Протягом навчального року молодші школярі брали участь в різноманітних конкурсах. Це:
·                      конкурс знавців рідної мови  ім. П. Яцика;
·                      шкільні та районні конкурси малюнків ;
·                      шкільні та районнні  конкурси  читців творів Т.Г. Шевченка;
·                      всеукраїнський математичний конкурс «Кенгуру»;
·                      всеукраїнський природничий  інтерактивний  конкурс
«Колосок»;
·                      конкурс знавців англійської мови «Грінвіч»;
·                      змаганя з усного математичного рахунку на сайті  проекту
«Міксіке в Україні.
·                      всеукраїнська українознавча гра "Соняшник - 2017".
Аналіз роботи  методичного об'єднання свідчить про те, що ефективна організація роботи залежить від розвитку його інноваційного потенціалу, професійної компетентності педагогічного колективу, його готовності до роботи в умовах пошуку; створення науково-методичної та матеріально-технічної підтримки інноваційних змін.
                                      Завдання на майбутнє:
    В новому 2018 – 2019 н. р. методичне об'єднання вчителів початкових класів працюватиме над науково-методичною темою: «Інноваційні технології в системі роботи вчителя початкової школи – засіб творчого розвитку молодших школярів».
Основні завдання методичного об'єднання вчителів
початкових класів на 2018 – 2019 н. р.
  • Реалізація Державного стандарту початкової освіти.
  • Формувати позитивну мотивацію навчально-пізнавальної діяльності.
  • Спрямовувати роботу кожного вчителя на навчальні можливості кожного учня.
  • Використовувати системний підхід до роботи зі здібними та обдарованими учнями.
  • Продовжити роботу з активізації позакласної роботи з предметів початкової школи.
  • Взяти участь у фахових конкурсах, продовжити  пропагувати свій досвід роботи на сторінках педагогічної преси та педагогічних сайтах.
  • Залучення педагогів та батьківської громади до розвитку нового напрямку навчання.
·         Поповнити свій робочий кабінет новими  наочними посібниками, дидактичними іграми, роздатковим матеріалом, працювати під лозунгом «Кабінет – творча  лабораторія вчителя».
  • Впровадження інноваційних сучасних технологій навчання.

У 2018- 2019 навчальному році члени МО, виходячи з нагальних проблем, які повинні вирішувати вчителі початкових класів, будуть працювати над вирішенням методичної теми «Удосконалення рівня професійної та навчальних компетентностей, розвиток і самореалізація особистості вчителя та учня  початкових класів».
Виходячи з аналізу підсумків навчально-виховного процесу за минулий навчальний рік, результатів діагностування педагогів, методичне об’єднання в поточному навчальному році працюватиме над вирішенням таких проблем:

- вивчення та впровадження у практику досягнень психолого-педагогічної науки, прогресивного педагогічного досвіду;
- вивчення та аналіз навчальних планів, програм, підручників, методичних розробок, інструкцій, рекомендацій до змісту, форм і методів проведення уроку, позакласної та позашкільної роботи;
- оволодіння навичками самоаналізу, інноваційними технологіями, найдосконалішими формами та прийомами навчання учнів;
- розвиток творчих здібностей обдарованих дітей через індивідуальні завдання;участь у загальношкільних та районних конкурсах творчого та інтелектуального характеру;
- створення умов для професійного зростання, самоосвіти й творчої діяльності вчителів;
- виготовлення дидактичного, роздаткового матеріалу, зміцнення навчально-матеріальної бази класних кімнат;
- розвиток співпраці з батьками з метою створення умов для забезпечення розвитку сім’ї та належного виконання нею виховної функції.



Немає коментарів:

Дописати коментар