середа, 21 червня 2023 р.

Звіт про роботу методичного об’єднання вчителів початкових класів і вихователів ГПД за 2022-2023н.р.

 

Цей навчальний рік видався дуже незвичайним і важким у зв'язку з війною. Як і раніше, перед вчителями початкових класів стоять завдання: бути готовими за будь яких умов орієнтувати кожен навчальний предмет на пошук свого місця у розвитку особистості молодшого школяра, формування у нього провідної навчальної діяльності, вміння і бажання вчитися, щоб кожен зміг без перешкод продовжити свою освіту в основній школі та адаптуватися у житті.

Керуючись викликами сьогодення, методичною проблемою школи, методичне об’єднання вчителів початкових класів в 2022-2023 навчальному році продовжило роботу над проблемним питанням: «Використання інноваційних технологій, творчих та потенційних можливостей педагога для забезпечення якісної освіти та реалізації ініціативи вчителів початкових класів та учнів через систему компетентнісно зорієнтованого навчання».

На засіданнях МО початкових класів у 2022/2023 роках розглядалися нормативно-правові документи щодо організації освітнього процесу в закладах освіти, про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 1- 4 класів у новій українській школі, актуальні проблеми методики викладання шкільних дисциплін, інформація стосовно проведення навчальних позакласних занять обговорення педагогічної літератури, книг, педагогічних видань. Всі члени МО ознайомились з нормативно-правовими документами, науково методичними рекомендаціями.

Свою діяльність вчителі початкових класів спрямовують на пошук наукових новинок, на створення творчої атмосфери, модернізацію форм, методів та засобів навчання і виховання дітей, а головне – на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем та учнем.

Ефективним шляхом підвищення професійної майстерності вчителя є участь у різноманітних методичних заходах. Серед найпоширеніших форм методичної роботи є: психолого-педагогічні консультації, семінари-практикуми, теоретичні семінари, аукціони методичних ідей, співбесіди, консультації на актуальні теми, відкриті уроки, огляди новинок психолого-педагогічної та методичної літератури.

Проводилась велика робота з реалізації даного проблемного питання. Це проведення засідань методичних об’єднання вчителів початкових класів, творчих звітів вчителів, що атестувалися: Смолінська Т. О. та Сухонос С. М.,

 відкритих уроків та виховних заходів:

Смолінська Т. О., Попова Л. М. – свята «Андріївські вечорниці». (Обмін досвідом), «Святий Миколаю, до нас завітай!», «Мир і єдність Україні»;

Попова Л. М., Снігур Г. А., Гарнага О. О. -  «Прощавай, початкова школо!»;

Бондарь Л. І., Шмагайло І. С. - свято «Мамина любов»;

Марієнко Л. М., Безносенко Л. М. – свята «Здрастуй, школо!», «Прощавай, перший клас!»;

Кравченко Л. В. – квест – гра «Прощавай, Букварику!», свято «Калита», відеозвіт «Прощавай, 1 клас!», а також всі вчителі 1 – 4 класів проводили свята та виховні заходи разом з аніматорами та були спільні проєкти з батьками.

Метою роботи методичного об’єднання вчителів - створення комфортних умов для навчання, за яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну досконалість, відчуває себе частинкою соціуму, його невід’ємною ланкою. Тому ця проблема і охопила всі сфери шкільного життя, весь освітній процес, де в центрі стоїть особистість - учень з інтелектуальним, фізичним, творчим потенціалом.

 Кожен урок, проведений вчителями, був спланований і проведений з використанням новітніх технологій. Всі уроки проходили на високому методичному рівні, були застосовані різноманітні методи і прийоми навчання. Вчителі здійснювали індивідуальний і диференційований підхід до учнів. В цікавій формі були проведені фізкультхвилинки і вправи для зняття зорового навантаження. Під час уроків  і на всіх заняттях були використані інтерактивні методи навчання: «Мікрофон», робота в парах, робота в малих групах, групова робота. На уроках діти були активними учасниками, які: говорили, керували, моделювали, писали, малювали тощо, тобто не виступали тільки слухачами, спостерігачами, а брали активну участь в тому, що відбувається. В класах створені сприятливі позитивні психологічні відносини, які допомагають дітям працювати і отримувати нові знання.

 Всі члени методичного об’єднання вчителів початкових класів підвищують свій професійний рівень, займаючись самоосвітою. Серед шляхів підвищення фахової майстерності педагогів найдієвішими є самонавчання та курсова перепідготовка.

В цьому навчальному році  пройшли курси при КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» такі вчителі: Смолінська Т. О., Сухонос С. М., Попова Л. М., Кравченко Л. В., Захарова Т. В., Гарнага О. О., Іваненко В. В., Шмагайло І. С. і отримали свідоцтва про підвищення кваліфікації. Вчителі підвищуючи свій професійний рівень проходять курси та вебінари на освітніх платформах «Всеосвіта», «EdEra», «НаУрок», обирають семінари і тренінги для навчання на різних платформах та отримували сертифікати.  

За наслідками атестації в цьому навчальному році вчителям:

 Смолінській Т. О. підтверджено  кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», а також педагогічне звання «вчитель – методист»;

 Сухонос С. М. підтверджено  кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», а також педагогічне звання «старший вчитель».

Незважаючи на складну ситуацію у державі, в цьому навчальному році, учні брали участь у Міжнародному конкурсі з української мови ім. П. Яцика.

У другому етапі цього конкурсу 1 місце отримав учень 3 – Б класу, Макогон Олег (вчитель – Смолінська Т. О.).                                                                                             З метою піднесення престижу української мови, виховання у молодого покоління українців поваги до свого народу, рідної мови і традицій відбувся конкурс читців віршів Т.Г. Шевченка. У міському конкурсі читців поезії Т.Г. Шевченка «Тарасовими шляхами» Грамотою нагороджені такі учні: 

1місце:

2 – В клас – Бабух Каріна у міському конкурсі «Душа митця завжди крилата» (вчитель:Захарова Т. В.);

3 – Б клас  - Макар Юзько, Поліна Перемей  (вчитель: Смолінська Т. О.);

3 – В клас – Соломашенко Елла (вчитель: Бондарь Л. І.);

4 – А клас – Прудка Аріна (вчитель: Попова Л. М.),

4 – А клас – Прудка Аріна - у номінації «Юні поети»;

2 місце:

 2 – А клас –  Дмитрук Ярина (вчитель: Коротич К. В.);

3 місце

3 – А клас – Ніколенко Поліна  (вчитель: Сухонос С. М.);

4 – В клас – Зелінська Анастасія (вчитель: Гарнага О. О.)

Дипломом лауреата у проєкті сценічних читань « Ми з України», присвячений 209 – річниці від дня народження Т. Г. Шевченка,  у номінації «Виконавець» нагороджена учениця 2 – А класу Дмитрук Ярина (вчитель: Коротич К. В.);

Дипломом лауреата у проєкті сценічних читань « Ми з України», присвячений 209 – річниці від дня народження Т. Г. Шевченка,  у номінації «Авторський твір» нагороджена учениця 4 – А класу Прудка Аріна (вчитель: Попова Л. М.).

1 місце у Всеукраїнському конкурсі дитячо-юнацької творчості, присвяченого пам'яті Т. Г. Шевченка "Думи мої, думи мої..." зайняв учень 3 – Б класу - Макар Юзько (вчитель: Смолінська Т. О.);

Дипломом за 2 місце у обласному етапі Всеукраїнського гуманітарного конкурсу «Космічні фантазії» у розділі «Література» за роботу «Мрії сьогодення» нагороджений учень 2 – А класу Чупак Святослав (вчитель: Коротич К. В.);

1 місце за малюнок  у Міжнародному конкурсі «Перемога очима дітей» отримав Коханій Дмитро, учень 4 - А класу (вчитель: Попова Л. М.)

Грамотою за 2 місце у Міжнародному літературно – мистецькому конкурсі «Роду криниця віща» нагороджена учениця 4 - А класу Прудка Аріна.                          Творча група вчителів: Попова Л. М., Кравченко Л. В., Смолінська Т. О., Сухонос С. М., Мозгова Л. В., Бугаєнко Б. А. працювали над створенням сайту з інтегрованого курсу «Мистецтво 3 клас » та зайняла 3 місце в обласному конкурсі цифрових технологій.

 Члени МО активно впроваджували у свою роботу методичні рекомендації навчально-виховного процесу у 1 - 4-х класах загальноосвітніх навчальних закладах згідно нових Державних стандартів початкової загальної освіти.

На засіданнях МО систематично проводились обговорення новинок методичної

літератури. Проводили тематичні засідання на тему: «Нова парадигмаосвіти у   глобальному світі», «Критичне і креативне мислення: ресурси іпрактики»,

 «Використання інноваційних технологій для розвитку творчого мислення учнів». Члени МО брали активну участь у  підготовці, обговоренні та виступі на методичному об’єднаннях. Учителі початкових класів плідно співпрацюють  з вихователями дитячих дошкільних закладів «Ізумруд» та «Зірочка», забезпечуючи наступність дошкільної  та початкової освіти.

Аналіз роботи свідчить, що за минулий навчальний рік  посилилась увага до виховної та розвивальної функції навчання, до пошуків його ефективних форм і методів.

 Методичне об’єднання вчителів початкових класів і вихователів ГПД у 2023-2024 н. р. працюватиме над методичним питанням: «Впровадження сучасних педагогічних технологій в освітній процес з метою формування ключових компетентностей учнів».МО вчителів початкових класів і вихователів ГПД дбає про те, щоб школа була:

-        школою радості для учня,

-        школою творчості для вчителя,

-        школою спокою для батьків.

Немає коментарів:

Дописати коментар