Адаптація до школи: як допомогти першокласнику
Ви ніколи не замислювалися над тим, чому першокласникам не ставлять оцінки?
Перший рік навчання - період адаптації школяра до нового кола
спілкування, до нового укладу життя, до збільшення фізичного та емоційного
навантаження.
Щоб у дитини не сформувався комплекс неповноцінності через низку
невдач, протягом першого року навчання старанність першокласників і їх
успішність оцінюється виключно у словесній формі без застосування 12-бальної
системи.
Звикання до школи - тривалий індивідуальний процес. Згідно зі
статистикою, тільки 50% дітей адаптується до нових умов і вимог протягом
півроку. Другий половині потрібно більше часу.
Від чого
залежить тривалість адаптації?
Перш за все, від того, чи була дитина психологічно готова до школи, а також
від її стану здоров'я та рівня розвитку.
Батькам першокласників слід розуміти, що адаптація до школи - це
процес багатоплановий, тобто в ньому задіяно як фізіологічні явища, так і
соціально-психологічні.
Що стосується фізіологічної адаптації, то медики відзначають, що більшість
першокласників хворіє у вересні, деякі діти втрачають вагу в перші 2-3 місяці
навчання, деякі скаржаться на втому, головний біль, стають примхливими. Це не
дивно, оскільки на 5-6 річних малюків обрушується лавина завдань, що вимагають
від них розумового і фізичного напруження.
Соціально-психологічна адаптація полягає в освоєнні нового
соціального статусу «учень», а також у налагодженні ефективного спілкування з
однолітками і вчителем.
Як
зрозуміти, що дитина успішно адаптувалася?
Процес навчання викликає у першокласника позитивні емоції, він
упевнений в собі і не відчуває страх.
Новоспечений учень справляється зі шкільною програмою.
Дитина проявляє самостійність при виконанні домашніх завдань і
звертається за допомогою до мами або тата тільки після того, як самостійно
спробувала його виконати.
Першокласник задоволений своїми стосунками з однокласниками і
вчителем.
Як можуть
допомогти батьки?
Потрібно пояснити дитині, що означає «бути школярем» та для чого це
потрібно. Розповідати про школу, про існуючі в ній правила, щоб дитина була
обізнана і, відповідно, відчувала себе впевнено, не боялася і не сумнівалася у
своїх здібностях.
Продумати режим дня і суворо його дотримуватися.
Навчити першокласника задавати вчителю питання (не боятися і т.д.).
Розвивати навички емоційного контролю, вміння підкорятися правилам.
Пояснити, що означає «акуратно», «старанно», формувати самооцінку.
Розвивати комунікабельні здібності.
Підтримувати бажання вчитися.
Вислуховувати уважно дитину, радити, як діяти в тій чи іншій
ситуації.
Активно взаємодіяти з учителем і шкільним психологом.
Немає коментарів:
Дописати коментар