четвер, 7 липня 2022 р.

Звіт про роботу методичного об’єднання вчителів початкових класів і вихователів ГПД за 2021-2022н.р.

 

Цей навчальний рік видався дуже незвичайним і важким у зв'язку з пандемією COVID-19 та війною в Україні. Ми мали довгі канікули та дистанційне навчання.

Сучасна школа в умовах модернізації освіти потребує «нового» типу вчителя, який творчо думає, володіє сучасними методами і технологіями освіти, прийомами психолого-педагогічної діагностики, способами самостійного конструювання педагогічного процесу в умовах конкретної практичної діяльності, умінням прогнозувати свій кінцевий результат.

Реформування освіти в умовах Нової української школи диктує сьогодні нові підходи до підготовки учнів початкової школи. Пріоритетним стає всебічний розвиток особистості дитини, оволодіння ключовими та предметними компетентностями, наскрізними вміннями, необхідними життєвими і соціальними навичками, що забезпечують її готовність до життя в демократичному й інформаційному суспільстві.

Учитель – основна дійова особа в реформуванні сучасної освіти. Змінюються орієнтири освіти – змінюється й сам учитель, змінюється мета і завдання його діяльності. Як зазначається в документах з реформування освіти, нова школа потребує нового вчителя, який є агентом змін.

Керуючись викликами сьогодення, методичною проблемою школи, методичне об’єднання вчителів початкових класів і вихователів ГПД в 2021-2022 навчальному році продовжило роботу над проблемним питанням: «Удосконалення методичної компетентності вчителя шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій».

Для сучасної школи потрібні висококваліфіковані педагоги, які постійно шукають найефективніші шляхи і засоби навчання, володіють глибокими педагогічними знаннями. Вони повинні усвідомлювати свою соціальну відповідальність, бути об’єктом особистісного професійного зростання, вміти досягати нових професійних рівнів. З огляду на це, учителі мають постійно працювати над удосконаленням професійної компетентності.

Ефективним шляхом підвищення професійної майстерності вчителя є участь у різноманітних методичних заходах. 

Колектив учителів початкових класів та вихователів. ГПД нашого закладу освіти – творчий колектив,  який спрямовує свою діяльність на вдосконалення та систематичне  впровадження інноваційних педагогічних технологій.

Для забезпечення якісного впровадження нового Держстандарту початкової освіти та вдосконалення педагогічної майстерності в ліцеї створене методичне об’єднання в складі 13 вчителів, 2 асистентів вчителя та 2 вихователів ГПД.

Завданнями методичного об’єднання в 2021-2022 навчальному році були:

 упровадження нового Державного стандарту початкової освіти;

  забезпечення  своєчасного вивчення нормативних документів;

• використання інноваційних технологій навчання для формування ключових і предметних компетентностей;

• зміцнення навчально-матеріальної бази навчальних кабінетів;

• підвищення  якості знань учнів;

• створення атмосфери доброзичливості та ситуації успіху для учнів;

• удосконалення форм і методів роботи з талановитими й обдарованими дітьми;

• підвищення особистісного та професійного рівнів зростання педагогів.

Протягом 2021-2022 навчального року відбулося 5 засідання методичного об’єднання.

На першому засіданні  голова  МО Попова Л.М. ознайомила зі звітом про проведену роботу за попередній навчальний рік. Крім цього, було розглянуто нормативно-правові документи щодо організації освітнього процесу, актуальні питання викладання шкільних дисциплін, проводився огляд  та обговорення педагогічної літератури, книг, періодичних видань. Заступник директора з НВР Таран Л. Б. підняла питання організації моніторингу формування предметних та ключових компетентностей учнів.

Практична частина засідання була проведена в формі аукціону методичних родзинок. Снігур Г. А., Марієнко Л. М., Леус Л.В., креативно, цікаво, змістовно підготувалися та поділилися  практичними наробками.

Друге засідання було проведено у вигляді педагогічної гостини на тему: «Освітнє середовище як чинник розвитку особистості учня». На засіданні члени МО підвищували свою професійну компетентність тренінгом «Нова українська школа – нові стандарти освіти». У формі круглого стола відбулося обговорення теми: «Формування інноваційного освітнього середовища на основі педагогіки партнерства в умовах реалізації компетентнісного підходу та принципу дитиноцентризму в рамках НУШ». Всі члени МО готували виступи та обмінювалися думками стосовно цієї теми. Розширювали знання педагогів щодо запровадження НУШ, обмінюючись досвідом «НУШ. Перші сходинки разом з учнями 4 класів».

       Третє засідання відбулося  у вигляді методичних посиденьок   на тему: «Системно-діяльнісний підхід як філософія освіти початкової школи». Вивчаючи досвід щодо впровадження Державного стандарту початкової освіти в мовно-літературній освітній галузі, членами МО була переглянута та обговорена тема: «Планування навчальних видів діяльності для досягнення очікуваних результатів у мовно-літературній освітній галузі». Удосконалювати освітній процес у початковій школі допомагали презентації.

Під час засідання члени МО обмінялися досвідом з проходження та тематики вебінарів і курсів. Також відбувся обмін досвідом роботи вихователів ГПД з теми: «Ігрова діяльність учнів під час ГПД як засіб соціалізації».

У ІІ семестрі в режимі дистанційного навчання відбулося 1 онлайн-засідання. Всі члени методичного об’єднання активно долучились до вивчення  нових документів МОН України, що стосуються дистанційного навчання.

 Учителі демонстрували використання в своїй роботі навички володіння ІКТ: власних електронних продуктів, розробок уроків, демонстраційного матеріалу, тестів, використання готової електронної продукції в освітньому процесі.

Учителі початкових класів, вихователі ГПД мають успіхи в опануванні сучасних онлайн-інструментів для дистанційного навчання, а також в питаннях розробки онлайн-уроків в умовах дистанційного навчання, зокрема з використанням нових сервісів Meet, Classroom, у формуванні та використанні завдань для перевірки на сервісі LearningApps.org, в розробці і розміщенні на платформі Сlassroom.

Останнє засідання методичного об’єднання  проведено у вигляді методичного марафону на тему: «Підсумок  роботи  МО за рік». На засіданні підвели підсумки роботи МО вчителів початкових класів та вихователів ГПД за 2021-2022 навчальний рік та ознайомилися з перспективним планом роботи МО на 2022-2023 навчальний рік. Опрацювали нормативні документи про порядок закінчення навчального року.

Одним із шляхів підвищення професійної компетентності педагога є атестація,

 У цьому навчальному році, згідно графіка атестації педагогічних працівників, атестувалася  Гарнага О.О. За результатами атестації. вчитель відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній   категорії.

Члени МО вчителів початкових класів та вихователів ГПД протягом року  брали  участь в онлайн-конференціях, інтернет-марафонах, вебінарах, тренінгах, де розглядалися важливі питання реформування освіти, розбудови Нової української школи.

Під час засідання МО, готуючись до закінчення навчального року дистанційно, розглядалися питання та методичні рекомендації щодо оцінювання учнів під час дистанційного навчання та заповнення класного журналу.

Самоосвіта педагога – це складова моделі розвитку ключових компетентностей учителів початкових класів і один із шляхів реалізації проблеми. Сьогодні важливим є не тільки оперувати власними знаннями, а й бути готовим змінюватись та пристосовуватись до нових потреб ринку праці, оперувати та управляти інформацією, активно діяти, швидко приймати рішення, навчатися впродовж життя. Результатом цього є самодостатня, творча особистість педагога. Професійне самовдосконалення вчителя здійснювалося через самоосвіту, а також через активну участь у різноманітних методичних заходах.

Вчителі початкових класів активно використовували інтернет-ресурси для самоосвіти, дистанційно пройшли курси підвищення кваліфікації. Рівень кваліфікації педагогів МО відповідає пред’явленим вимогам і підвищується з кожним роком.

Проаналізувавши рівень методичної роботи з реалізації науково-методичної проблеми можна сказати, що впровадження інноваційних технологій в методичну роботу позитивно позначилось на формуванні професійної майстерності педагогів, створило сприятливі умови для розвитку творчого потенціалу педагогів, їх саморозвитку та самовдосконалення.

Роботу методичного об’єднання вчителів початкових класів і вихователів ГПД за 2021-2022 н.р. можна вважати задовільною.

Керуючись методичною проблемою школи, нагальними питання освіти, викликами сьогодення, методичне об’єднання вчителів початкових класів і вихователів ГПД у 2022-2023 навчальному році вносить корективи в формулювання методичного питання: «Впровадження сучасних педагогічних технологій в освітній процес з метою формування ключових компетентностей учнів».

МО вчителів початкових класів і вихователів ГПД дбає про те, щоб школа була:

-        школою радості для учня,

-        школою творчості для вчителя,

-        школою спокою для батьків.

Немає коментарів:

Дописати коментар