неділя, 20 вересня 2015 р.

Для Вас, батьки!


Адаптація до школи: як допомогти першокласнику

Ви ніколи не замислювалися над тим, чому першокласникам не ставлять оцінки?
 Перший рік навчання - період адаптації школяра до нового кола спілкування, до нового укладу життя, до збільшення фізичного та емоційного навантаження.
 Щоб у дитини не сформувався комплекс неповноцінності через низку невдач, протягом першого року навчання старанність першокласників і їх успішність оцінюється виключно у словесній формі без застосування 12-бальної системи.
 Звикання до школи - тривалий індивідуальний процес. Згідно зі статистикою, тільки 50% дітей адаптується до нових умов і вимог протягом півроку. Другий половині потрібно більше часу.
                                                                                   
Від чого залежить тривалість адаптації?
Перш за все, від того, чи була дитина психологічно готова до школи, а також від її стану здоров'я та рівня розвитку.
 Батькам першокласників слід розуміти, що адаптація до школи - це процес багатоплановий, тобто в ньому задіяно як фізіологічні явища, так і соціально-психологічні.
Що стосується фізіологічної адаптації, то медики відзначають, що більшість першокласників хворіє у вересні, деякі діти втрачають вагу в перші 2-3 місяці навчання, деякі скаржаться на втому, головний біль, стають примхливими. Це не дивно, оскільки на 5-6 річних малюків обрушується лавина завдань, що вимагають від них розумового і фізичного напруження.
 Соціально-психологічна адаптація полягає в освоєнні нового соціального статусу «учень», а також у налагодженні ефективного спілкування з однолітками і вчителем.

Як зрозуміти, що дитина успішно адаптувалася?
 Процес навчання викликає у першокласника позитивні емоції, він упевнений в собі і не відчуває страх.
 Новоспечений учень справляється зі шкільною програмою.
 Дитина проявляє самостійність при виконанні домашніх завдань і звертається за допомогою до мами або тата тільки після того, як самостійно спробувала його виконати.
 Першокласник задоволений своїми стосунками з однокласниками і вчителем.

Як можуть допомогти батьки?
 Потрібно пояснити дитині, що означає «бути школярем» та для чого це потрібно. Розповідати про школу, про існуючі в ній правила, щоб дитина була обізнана і, відповідно, відчувала себе впевнено, не боялася і не сумнівалася у своїх здібностях.
 Продумати режим дня і суворо його дотримуватися.
 Навчити першокласника задавати вчителю питання (не боятися і т.д.).
 Розвивати навички емоційного контролю, вміння підкорятися правилам.
 Пояснити, що означає «акуратно», «старанно», формувати самооцінку.
 Розвивати комунікабельні здібності.
 Підтримувати бажання вчитися.
 Вислуховувати уважно дитину, радити, як діяти в тій чи іншій ситуації.
 Активно взаємодіяти з учителем і шкільним психологом.

Немає коментарів:

Дописати коментар