середа, 16 червня 2021 р.

Звіт МО початкових класів за 2020-2021 н. р.

 

Звіт

 роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів і вихователя ГПД за 2020-2021н.р.

В період, коли освіта України набуває кардинальних змін, виникає необхідність в оновленні методів та прийомів навчання, в залученні інноваційних методик процесу формування в учнів предметних та життєвих компетентностей. Сучасному суспільству потрібні громадяни, які здатні приймати нестандартні рішення, тобто підходити до вирішення тієї чи іншої проблеми, само контролювати та само оцінювати результати своєї діяльності.

Сьогодні перед школою постає завдання – не просто дати учням певні знання й уміння, а сформувати таку людину, яка здатна творчо мислити, приймати рішення й адаптуватися за будь-яких умов. Це вимагає перебудови діяльності педагога і, в першу чергу, його взаємодії з учнем на користь процесів саморозвитку й самоорганізації. Розв’язанню таких завдань значною мірою сприяє організація методичної роботи.

Основним завданням учителя на нинішньому етапі розвитку нашого суспільства є забезпечення виходу кожного учня на рівень базової освіти та встановлення розвитку пізнавальної і творчої активності, формування не тільки предметних компетентностей учнів, а й самоосвітніх. Тому всі аспекти навчання повинні бути спрямовані на розвиток творчої особистості розкриття обдарованості кожної дитини. Особливо актуальним це питання є у період діяльності, пов’язаної з реалізацією Концепції «Нова українська школа», роботи вчителя в нових умовах.

Методичне об’єднання вчителів початкових класів, керуючись методичною проблемою, у 2020-2021 навчальному році  працювало над науково- методичною темо: «Удосконалення  методичної  компетентності вчителя  шляхом впровадження  інноваційних  педагогічних  технологій».

Робота методичного об’єднання спрямована на підвищення професійної майстерності і розвиток творчої ініціативи вчителів, впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти; застосування в інноваційному навчанні інтерактивних технологій; створення умов для формування ключових компетентностей учнів, педагогів.


Проводилась велика робота з реалізації даного проблемного питання. Це проведення засідань методичних об’єднань вчителів початкових класів, відкритих уроків та виховних заходів.

На засіданнях розглядалися найактуальніші питання щодо навчання та виховання молодших школярів  НУШ , а саме: 

1.     Педагогіка партнерства як продуктивна форма взаємодії вчителя та учнів. 

     2.   Інтеграція у навчанні молодших школярів.

     3.   Інтерактивні форми організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках.

 Метою роботи методичного об'єднання вчителів - створення комфортних умов для навчання, за яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну досконалість, відчуває себе частинкою соціуму, його невід'ємною ланкою. Тому ця проблема і охопила всі сфери шкільного життя, весь освітній процес, де в центрі стоїть особистість - учень, з інтелектуальним, фізичним, творчим потенціалом.

Так, протягом 2020-2021 навчального року відбулося 5 засідань методичного об’єднання:

  Модернізація початкової освіти – актуальна вимога сьогодення.

Шляхи, форми і методи удосконалення освітнього процесу.  Використання  інноваційних технологій на уроках у  початкових  класах.

  Сучасний урок: вимоги, проблеми, шляхи удосконалення.

Інтеграція навчання в системі нових освітніх технологій.

Підсумки роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2020-20201навчальний рік та складання перспективного плану на наступний рік.

Протягом навчального року вчителі початкових класів працювали творчо, наполегливо, ефективно та  результативно. 

Перед ними стоять завдання: бути готовими орієнтувати кожен навчальний предмет на пошук свого місця у розвитку особистості молодшого школяра, формування у нього провідної навчальної діяльності, вміння і бажання вчитися, щоб він зміг без перешкод продовжити свою освіту в основній школі та адаптуватися у житті. Колектив вчителів початкової школи вирішує поставлені завдання.

Всі вчителі МО початкових класів дбають про безперервне підвищення та удосконалення свого професійного рівня, спрямовують свою роботу на пошук наукових новинок, створення творчої атмосфери, модернізацію форм, методів та засобів навчання і виховання дітей, а головне – на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем та учнем.

Вчителі постійно демонструють використання у своїй роботі навичок володіння ІКТ: власних електронних продуктів – досвіду роботи, розробок уроків, демонстраційного матеріалу, використання готової електронної продукції в навчально-виховному процесі.

Кожен вчитель початкових класів брав активну участь у роботі МО: вчителі готували міні-презентації до уроків , доповіді, проводили відкриті уроки, виховні заходи, старанно виконували свої доручення. Вони працювали над проблемною темою, розкривали її у відкритих уроках, доповідях, застосовуючи інформаційні технології, інтерактивні методи особистісного орієнтованого навчання і виховання. Кожен вчитель має певні напрацювання з проблемних питань, розробки уроків, виховних заходів, дидактичний наочний матеріал, тести, методичні рекомендації. 

Члени МО вчителів початкових класів в самоосвітній діяльності беруть активну участь в онлайн-конференціях, вебінарах, тренінгах, де розглядались важливі питання реформування освіти, розбудовування Нової української школи тощо.

Вчителі ведуть постійну самоосвітню діяльність, вдало впроваджують у роботу інтерактивні методи. Сьогодні найбільш поширеними є такі методи активного навчання, як тренінги, навчальні групові дискусії, ділові ігри,  програмоване навчання. Вони сприяють формуванню ефективних навичок ділового спілкування, міжособистісної взаємодії і тим самим підвищують загальну компетентність вчителя.

Учні початкової школи постійно беруть участь у різноманітних конкурсах, олімпіадах, тематичних літературних конкурсах, онлайн-конкурсах, конкурсах малюнків, в різноманітних заходах, які проводилися в ліцеї, місті, області, а також у Всеукраїнських та Міжнародних конкурсах.

Для підвищення рівня  ефективності сучасного уроку вчителі широко впроваджують у практику своєї роботи елементи педагогічного досвіду своїх шкільних колег, педагогів міста, області. Вони використовують інтерактивні технології  навчання для формування   компетентностей  як інтегрованого результату навчальної  діяльності.  Вчителі початкових класів  володіють  і використовують у роботі  проектні технології, технології  організації навчального співробітництва та інші форми  інноваційних  технологій.

Аналіз роботи членів методичного об’єднання вчителів початкових класів дає підставу зробити висновок, що завдання, які випливають із методичної теми шкільного методичного об’єднання, в основному виконано.

Засідання МО здійснювалися згідно плану МО.  

В новому 2021 – 2022 н. р. методичнее об'єднання вчителів початкових класів  буде продовжувать працювати над науково-методичною темою: «Удосконалення методичної компетентності вчителя шляхом впровадження  інноваційних педагогічних технологій».

Методичне об’єднання в новому навчальному році працюватиме над вирішенням таких питань:

- вивчення та аналіз навчальних планів, програм, підручників, методичних розробок, інструкцій, рекомендацій до змісту, форм і методів проведення уроку, позакласної роботи;

- оволодіння навичками самоаналізу, інноваційними технологіями, найдосконалішими формами та прийомами навчання учнів;

- розвиток творчих здібностей обдарованих дітей через індивідуальні завдання;участь у загальношкільних та районних конкурсах творчого та інтелектуального характеру;

- створення умов для професійного зростання, самоосвіти й творчої діяльності вчителів;

- розвиток співпраці з батьками з метою створення умов для забезпечення розвитку сім’ї та належного виконання нею виховної ролі.

Методичне об’єднання вчителів початкових класів дбає про те, щоб школа була:

·       * школою радості для учня,

·        *школою творчості для вчителя,

·        *школою спокою для батьків

Немає коментарів:

Дописати коментар